| {{ 'ml-lesson-number-slides' | message : article.intro.bblockCount }} |
| {{ 'ml-lesson-number-exercises' | message : article.intro.exerciseCount }} |
| {{ 'ml-lesson-time-estimation' | message }} |
Olikhet III går inte att rita ut eftersom det inte är en funktion. Olikhet IV kan ritas, men kommer göra området lite rörigare. Ett sätt att lösa detta på är att tolka de två sista olikheterna som Xmin och Ymin då man ställer in räknarens koordinatsystem.
Trycker man på GRAPH får man en ganska bra överblick över området. Området som uppfyller alla olikheter är det "rutiga."
Hörn som ligger på x- eller y-axeln kan bestämmas med 1:value respektive 2:zero i CALC-menyn. Genom att välja value och X=0 kan räknaren skriva ut skärningspunkten med y-axeln. Se till att rätt funktion är vald, dvs. den som begränsar området i vänsterkant.
Väljer man zero och sedan Left bound respektive Right bound kan man hitta nollstället med räknaren för den funktion som begränsar området i nederkant.
Ändringar i uttrycken görs med bl.a. INS.