| {{ 'ml-lesson-number-slides' | message : article.intro.bblockCount}} |
| {{ 'ml-lesson-number-exercises' | message : article.intro.exerciseCount}} |
| {{ 'ml-lesson-time-estimation' | message }} |
Trycker man sedan på GRAPH visas grafen. Det kan vara nödvändigt att ändra på inställningarna för koordinatsystemet så att man kan se alla nollställen.
Genom att trycka på CALC (2nd + TRACE) visas en meny med olika beräkningar som kan göras.
För att bestämma nollställen väljer man det andra alternativet, zero. Den utritade grafen visas nu igen med en markör som man kan röra med vänster- och högerknapparna.
Man anger den vänstra och högra gränsen för området där räknaren ska leta efter ett nollställe samt en gissning. Det gör man genom att flytta på markören och trycka på ENTER för att välja punkter. Det går också att skriva in ett x-värde och trycka på ENTER.
Nollställets x-koordinat visas till vänster och y-koordinaten, som är 0, visas till höger. På grund av att räknaren löser problemet numeriskt blir ibland y-koordinaten inte exakt 0, vilket innebär att resultat inte heller blir exakt. Vill man hitta fler nollställen kan man använda metoden igen och sätta gränserna runt ett annat intervall på grafen.